tirsdag

Honning og sitron

Jeg hører radio i stedet for å skrive. Selvfølgelig er kaffien her. Kaffen og skrive- og leseting. For tiden er det mer te enn kaffi, men det er bare fint. Jeg har blitt vimsete og uutholdelig rotete, ganske dyslektisk og forkjølet. Tross i det tullet, er jeg glad som bare det og gleder meg til alt som kommer.

Egentlig er jeg flinkere enn meg selv, og står opp så tidlig som jeg bare kan. Det blir veldig tidlig, fordi det er så lyst ute, og jeg tåler ikke lys om natten. Selvfølgelig hadde det enkleste vært å finne fram drillen og feste rullegardina, og bli kvitt det problemet. Jeg må bare rydde først. Og tilkalle hjelp som kan fikse gardinen. Namnam, fin hjelp. Jaja, jeg er uselvstendig, jeg har faktisk ikke skrudd sammen noen ikeamøbler selv. Båret bare de letteste pappkassene, og det mest krevende har vært å løfte bøkene fra de tunge kassen
e inn i den fine hvite hyllen. Det er fint å være avhe
ngig av hjelp.

Nå skal jeg høre mer på radio og spise mange repsils