onsdag

Onsdag: svømming eller ulrikken eller intervaller

Jeg leter etter konsentrasjon. Leter i det stripete teppet, i tidsskrift, i kaffitrakteren og på pappas kontor. Ingensteder er konsentrasjon, og ingenting blir skrevet når hodet mitt surrer og har lyst på eple og fine ting. Jeg vil heller være ute og smile med fine sko, solbriller og knallgod kaffi med supre chicks og flotte herrer. Snart kommer lillebror hjem, og det blir stas og mindre konsentrasjon enn jeg har i leiligheten med blomster og stearinlys.

Pappa minner meg på ferie, og ferie blir gøy. Jeg kan ikke vente med å dra på familieferie, eller i det hele tatt dra vekk herfra. Egentlig vil jeg ikke dra herfra, hvis det betyr at jeg må forlate alle de fine og flotte som nettopp har kommet hjem fra langturer ute i verden. Heldigvis kommer jeg hjem igjen, og det blir festlig og gøy. Fordi blondiner har det mer gøy. Tror ikke det er tull engang.

Deprimerende å lese treningsplanen på pulten min, som ikke var pulten min når treningsplanene ble skrevet. Jeg lover at på mandag blir det rolig langtur!